Monday 30 October 2017

TIPS4COMPUTER: Why We Need Update Anti-virus


                                            


Semua jenis antivirus  perlu diupdate dari masa ke semasa ini kerana setiap hari, virus baru akan dihasilkan. Bagi melindungi komputer anda daripadanya, antivirus haruslah terlebih dahulu mengenali virus tersebut. Sebab itulah antivirus perlu update selalu, agar ia mengenali virus-virus terbaru dan mudah untuk mengesannya.

Tidak semestinya antivirus diupdate setiap hari. Bagi sesetengah orang, untuk update antivirus setiap hari adalah melecehkan, lebih-lebih lagi jika komputer takde  Internet. Cadangan saya, update antivirus sekurang-kurangya sebulan sekali.,Antivirus tetap masih boleh digunakan walaupun ianya out-of-date. Cuma ia tidak akan dapat mengesan sekiranya terdapat virus-virus baru muncul.

Cara update mudah sahaja ia jika komputer ada sambungan Internet, proses update akan dilakukan secara automatik. Jika tidak, anda boleh download update bagi antivirus di cyber cafe, kemudian letakkan pada komputer secara manual. Ikuti langkah-langkah ini untuk update antivirus secara manual bagi Avira, AVGFree, dan Avast .

LIKE! & SHARE FOR MORE TIPS

Computer Problems?
Call us at 0126727650

No comments:

Post a Comment